Youtube

TOP reklamy na internete, z ktorých si vziať inšpiráciu

by spravca

Pripravili sme pre vás niekoľko top slovenských či svetových reklám na internete. Nechajte sa inšpirovať.

V tomto článku sme sa zamerali na video inzerciu na najznámejšom video portály na svete. Inzercia na Youtube má obrovský potenciál vzhľadom na počet zariadení, ktoré vlastníme, všade dostupný internet a neustále zväčšujúceho sa objemu skonzumovaného obsahu užívateľmi na Youtube.

Obrovský portál, ktorý stále rastie

Na Youtube sa za každú minútu nahrá 400 hodín video obsahu. Každý deň sa na portály vzhliadne 1 miliarda hodín obsahu. Vo Veľkej Británii napríklad platí, že denne dospelý človek skonzumuje 1 hodinu obsahu. Youtube má cez 2 miliardy prihlásených užívateľov mesačne len v USA.

Youtube vs. televízia

Podľa Google pre platenú reklamu na Youtube je o 84% pravdepodobnejšie získať si divákovu pozornosť ako pre reklamu v televízii. V európe sa znížila sledovanosť televízie deťmi a mladými dospelými o jednu tretinu za posledných 10 rokov a neustále ďalej klesá.

Youtube vyhráva u mladšej generácii a postupne bude tento trend platiť aj pre staršiu generáciu. Je to najmä kvôli

  • ľahko dostupnému obsahu širokej rozmanitosti,
  • možnosti priamo sa zapájať do obsahu (komentovať s tvorcami, zdieľať), ktorá v televízii nie je možná,
  • kratším reklamám ako v telefízii, ktoré sa dajú preskočiť.

Inzercia na Youtube a rast biznisu

Inzerovanie prostredníctvom Youtube (ktorý patrí gigantu Google) je skvelý spôsob získavania návštevníkov po internete pre vašu webstránku. Reklama na internete, kam patrí aj videoinzercia, má oproti reklame v offline svete jednu veľkú výhodu – je merateľná.

Veľmi presne si viete pozrieť pokročilejšie aj základné metriky, ktoré vám ihneď prinesú informáciu o tom najdôležitejšom – či reklama zarába alebo prerába. Na youtube sú týmito metrikami napríklad: zhliadnutia, aktívne zhliadnutia, kliknutia, miera prekliknutí CTR, a mnohé iné. Pri reklame v offline svete, povedzme novinách, či banneroch, tieto presné dáta neexistujú a preto sa ťažko odhaduje, koľko inzerovanie vo fyzických médiách prináša.

Okrem využívania platených reklám na pritiahnutie návštevníkov na vašu webstránku nezabudnite aj na ďalší dôležitý kanál – organickú návštevnosť plynúcu z pozícii vo výsledkoch vyhľadávania google. Organická návštevnosť vie byť skvelým zdrojom zákazníkov, pretože za ňu netreba platiť. Je dôležité, aby sa vaša stránka umiesňovala na horných pozíciach. Čím vyššie je váš web v Googli, tým viac zákazníkov ho navštívi a tým viac biznisu budete mať.

V prepracovaní sa na horné pozície vo vyhľadávači vám vie pomôcť SEO agentúra. Je to výborný spôsob, ako si zaistiť prílev klientov na web bez platenej reklamy. Vhodne dopĺňajúce sa SEO služby a dlhoročné skúsenosti v online svete vám zabezpečia dlhodobý nárast zákazníkov.

Najúspešnejšie Youtube reklamy vo svete

(Treba aspoň trochu vedieť po anglicky, aby ste im porozumeli.)

Beats By Dre (2019)

Akčná reklama na slúchadlá.

Amazon (2021)

Vtipná reklama na Alexu a hľadanie jej tela.

alexa

Photoshop (2020)

Ako si dotvoriť svet podľa vlastnej predstavivosti.

 

Google (2019)

Reklama ku Dňu matiek a otcov z dielne google.

Zaujímavý zoznam youtube reklám nájdete priamo na ich portály na tomto odkaze.

Top slovenské reklamy na Youtube

Slovenskej verzii video portálu Youtube (a tiež televízii) kraľovali reklamy spojené so vtipom a humorom. Za rok 2020 to boli:

Dedoles

Ich kampaň na Veselé ponožky, čo nemajú páru s tancujúcimi škrečkami výrazne zvýšila povedomie o značke.

Coop Jednota

Kreatívne reklamy spojené s tradíciou a gazdovstvom priniesli v slovenskom potravinovom reťazci,

 

 

You may also like